fredag 6 mars 2020

Kommun-ved...

Levererat i dagarna, skall användas 2021-22:
Ca 1 kubik (lite knappt) får de ta tillbaka, de är för långa:                                                         

























När jag ringde för att beställa ville jag ha 25 cm men det hade de inte, det minsta var 30 cm och jag sa ok men berättade samtidigt att 25 är det optimala för min vedspis och att jag nog inte klarar att sträcka mig längre än till 31 cm. De menade att det löser sig nog.
Idag blev jag färdig med veden. T.O.M. det som är för långt (som bilden visar) och som de får ta tillbaka och ge mig den längden jag betalar för. Det är knappt en kubik STAPLAT. Varje kubik jag fick var stjälpt. 
Sen kan man ju fundera på kvalitet. Visst, det mesta var ok ved men jag fick också ihop en hög totalt energilöst. Vissa ruttna och en hel del angripna så att de skulle bli som att elda papper:                                                                                                                                      




























Får ju bara hoppas att det inte är husbocken som varit framme! Jag har nämligen varit ganska ambivalent också när jag kastat in ved. En hel del har ju fått gå in också då jag varit så osäker på hur jag skall förhålla mig...
Nåväl. Nästa vecka kommer "bossen" och "kollar läget" (som han sa). Undrar jag om han har tumstocken med sig också. Idiot i så fall. Tror han att jag frivilligt lägger så mycket tid på att mäta vedklabbar, sortera och stapla?
Tja, vi får väl se hur det går. Konflikträdd är jag i alla fall inte.
Och nån ved från kommunen tänker jag INTE köpa mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar