onsdag 4 mars 2020

Stormen tog det till slut

23 februari...
Det var kraftiga vindar under ganska lång tid, kraftiga vindar med stormstyrka. Bambustaketet stod och vajade till slut och sen orkade det inte mer:                                       


























Längs södersidan, 2 meter högt och 9 meter långt. Krasch.
Längre bort åt höger (där huset börjar) fanns ett 1,5 meter högt och det följde med i bara farten. Krasch:

























Så det var ju "bara att" plocka ner det 😒
Nu får jag klura ut något annat. Ett viltstängsel måste jag ha oavsett. Och där det höga stod, där funderar jag på att sätta en Klasespirea-häck. Sånt har jag ju massor av och de sprider sig som löpeldar. Men om jag bara klarar att hålla efter den så borde det ju funka. Gratis och allt 😁 Tyvärr är den inte vintergrön men vill man hålla i pengarna så vill man. Bara viltstängslet kommer ju att gå på sina slantar så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar