lördag 29 februari 2020

Ved på ingång

Beställt från kommunen detta år
De kära gubbarna som levererade ved varenda år utan bekymmer,,,de orkar inte längre och har sagt nej till fler utkörningar 😟
Så efter ett tips kontaktade jag kommunen och fick beställt ved av dem. 1 kubik per lass, sa de. 1 lass per körning. Sk stjälpt ved (kastad) vilket innebär att det är ca 0,6 och inte 1 kubik staplad. De facto.
Jag har därför riggat upp en "ställning" som markerar 1 kubik staplad ved.
Det var vad jag fick av mina fd leverantörer. 1 kubik staplad ved.
Så jag vill se hur mycket jag egentligen får per lass. Det var nämligen ingen som upplyste mig om att det var 1 kubik stjälpt. Jag fick f-r-å-g-a. 
Tänker bara på dem som beställer 1 kubik ved och egentligen får 0,6 istället. Det är ju inte alla som tänker på att fråga om det handlar om staplad eller stjälpt ved...
Jag nämnde detta för snubben som körde och han sa då till mig att detta första lasset var 1 kubik "gott och väl" och att det därför skulle innebära 1 kubik staplad. Vi får se, vi får se...
Vilket innebär: "Varning för kärringen" som det står på min dörrmatta 😑 😝

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar