onsdag 8 januari 2020

Glest mellan inläggen

Jag ska försöka bli lite mer aktiv igen
Det har varit så mycket annat i mitt liv som härjat runt så energin har fått gå till det. Men uppryckning är väl dags, tänker jag och då känns det bra att börja just här, på bloggen.

Rensningen hemma av allsköns grejer går (också det) i vågor. Men nu har jag startat så smått igen. 
Det är väl en bra start på det nya året, tänker jag. Rensa hemma, släng, ge bort, sälj:


























En bild på min nya väggalmanacka! Bilden kan ju inte träffa mer i prick, menar jag.
gladakossan.se har mycket roligt att kika på!
Här är en låda, spontanfylld:


























Alltså "spontanfylld" på det sättet att lådan finns där och allteftersom jag kommer på något, eller råkar gå förbi något som jag tycker att jag inte vill ha eller behöver, något jag vet är trasigt och inte kan lagas, ja då har det hamnat i denna låda.
Här i är alltså tok-blandat med skänkes, säljes och ge bort.
Känns bra och det går framåt.
Tyckte alltid det var kul att gå på loppis förr (jo, det är kul idag med!) men nu tycker jag att jag faktiskt inte behöver något och har en annan inställning till konsumtion. 
Visst, såklart det är mkt bättre att köpa begagnat än nytt! Mina loppisbesök såg jag som roliga utflykter MEN jag har kommit på att det blev som så att jag gick omkring och ville köpa saker för köpandets egen skull. Att det kliade i fingrarna.
Det är kul att samla på saker, att köpa saker man kan pryda hemmet/trädgården men för mig blev det till slut att grejerna blev stående och samlade damm.
Jag har rannsakat mig själv och det är köpstopp på det mesta för mig nu.
Men absolut, behöver jag verkligen något "på riktigt" så klart jag köper! T.ex. som nu, jag behöver verkligen en kastrull på 2½-3 liter.
Hur som haver, det är så tillfredsställande att rensa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar