tisdag 29 oktober 2019

Mycket med eget hus

Till exempel tvätta taket...
Tur att man får hjälp..! "Förr i tiden" skulle jag inte ha några större problem eller nojor på att gå såpass högt upp på stegen och dessutom arbeta med något såpass arbetsamt som att tvätta bort alger från taket:
Jag menar, det var ju liksom inte "bara att spola bort skiten". Det satt verkligen FAST alltså!
Är SÅ tacksam och glad för hjälpen.
Sen var det också lite skiffer-tvätt:

Skillnaden är ju grym! Men detta tar sin tid och man vill ju inte "spruta iväg" gruset som ligger mellan stenarna vilket är på gränsen till omöjligt. 
Dessutom rann ju allt vatten ner mot huset (värdelös lutning) och jag lovar på heder och samvete, jag överdriver inte, det blev en sjö precis vid husgrunden och jag sopade undan som en liten blå och det kom bara mer och mer hela tiden.
Vi får se hur vi skall kunna fortsätta på ett smart sätt.
Men så gôtt att ha påbörjat denna städning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar